Avatar FanFiction

The Game – Recenze

Od , 6.Úno 2010 v 18:24 , zařazeno v The Game (2009)

Varování: Recenze prozrazuje děj ve hře!

I když jsem zarytý fanoušek Avataru nemohu tuto recenzi napsat příliš pozitivně. Graficky je hra povedená. Pandora je vykreslená kvalitně. Při prvním spatření stromů duší (Vitraya Mokri) ve tmě budete zírat. Zastřílíte si i lukem. V první misi máte za úkol jak signálový specialista opravil “radiolokátor” a najít zrádce mezi Avatary, který pomáhá Na’vi. Zrádce objevíte zanedlouho po opravě “radiolokátoru”. Prozradí vám, že radiolokátor nesloužil ke sledování Na’vi vesnice, ale na její zaměření pro zbraně. Zde máte možnost se připojit k Na’vi – rozhodnout se za jakou stranu budete kopat. Další část příběhu je dost je podobná pro obě strany. Většina úkolů při misích je jen “najdi” nebo “najdi a zabí”.

Hrajeme za Na’vi
Pandora se ve hře rozkládá pře několik map, mezi kterými se lze dostat pomocí “gatekeepra” s Ikranem.  Každá mapa obsahuje několik “tree of vision”, které slouží k teleportům po aktuálné mapě nebo se lze dostat do strategické minihry, které pomůže získat expy. Při první misi je za úkol zničit RDA věže pomocí výbušnin. Po úspěšném dokončení Vás čeká vyšplhání vysoko do hor pro Ikrana. Další mise jsou dějově obdobné hledání harmonických vln a nalezení zapomenutého místa “Well of souls”, které může aktivovat jen “First Voice”. Během jedné mise se stanete i jezdcem Palulukana (Tahanatora).  Direhorse je samozřejmostí. Nastává boj s časem, aby místo nenalezl dříve administrátor Falco, který by ho použil ke zmasakrování lidu Na’vi nebo zničení planety. V poslední misi poletíte na hřbetu Toruka, ale jen jednou.

Hrajeme za lidi.
Taktéž je svět Pandory rozdělen na několik částí, které nejsou všechny společné. Také za lidi tu máte možnost teleportů a minihry pomocí technické alternativy “tree of voice”. Hned od začátku nastává boj s časem získat harmonické vlny dříve než Na’vi a tím i objevit ono ztracené místo, které se vydal šilený Falco  hledat na vlastní pěst. Vy se ho snažíte zastavit. V poslední misi poletí dragonem (dělová loď), ale jen jednou.  Jak podobné že? Ale jedna odlišnost se tu najde, téměř ke konci děje, kde máte vykonat popravu jistého náčelníka kmene Na’vi dostane další volbu – a to jestli pomáhat dalšímu zabíjení lidu Na’vi nebo jim pomoct.

Nemohu se vyhnou kritice. Chápu, že bylo potřeba mapu nějak rozdělit, aby se  zabránilo předčasnému prozkoumání. Uvítal bych ale spíše styl Need For Speed, kde se Vám postupně otvírají průhledné zátarasy. To by umožňovalo více vyzdvihnout létání, jak pro Na’vi tak pro lidi. Samozřejmě hodiny létání by začaly asi nudit, ale to by se dalo vyřešit při nastupování/nasedání otázkou s výběrem cílů nebo volného letu. Uvítal bych skilly pro zavolání “dopravního prostředku”. Škoda, že je na Torukovi se proletíte jen jednou během celé hry.

Můj verdikt: Kdyby nebylo filmu, který hře vybudoval pevný základ, tak by o tuto hru snad nikdo ani nezakopl, ale možnost ponořit se znovu do světa Na’vi či se přímo stát jedním Na’vi Vás ke hře na několik hodin přpoutá.


Napsat komentář

2 Komentářů k tomuto příspěvku

  • avatar
    Werewolf

    souhlasím s celou recenzí

    • avatar
      Nixana

      Recenze je přesná. A le já jsem se hrou spokojená jelikož jíná není.Hru jsem během 18 hoď dodělala. Jenom mi příjde nefér že rda se může v tom velkám vrtulníku proletět nekonečno krát a na´vi jen jednou na Torugovi. A ve filmu se mluví o tom že se může létat na jednom a ve hře můžete na všech. A když se proletím ne torugovi bych si ho měla nechat nebo si nějak sehnat jiného Ikrana. To by bylo bližší filmu.